Snippet

Oscary 2015 - Nominacje Silver Screen

OSCARY® to jedne z najważniejszych, najbardziej znanych i wywołujących największe emocje nagrody przyznawane przez Amerykańską Akademię Filmową. Tegoroczne zestawienie kandydatów prezentuje się naprawdę obiecująco jednak z każdej kategorii tylko jedna osoba/film dostanie statuetkę. Wyróżnienie ponad wszystko. Właśnie z tej okazji ja, Silverman postanowiłem wytypować moich własnych pretendentów po wyróżnienie. Są to filmy/osoby, które według mnie  powinny otrzymać ten oto laur. Bez większej zwłoki prezentuję wam moją listę kandydatów po figurkę Oscara. Oto ona:
















NAJLEPSZY FILM:
"Grand Budapest Hotel"

Ten wybór był oczywisty. "Grand Budapest Hotel" to jeden z najjaśniejszych filmów zeszłego roku. Onieśmiela pod każdym względem. Mógłbym oglądać go godzinami. Wszystko w nim jest perfekcyjne. Od kostiumów po scenografię, muzykę i postacie. Rewelacja. Jak ktoś jeszcze nie miał okazji zobaczyć to gorąco poleca.

REŻYSER:
Wes Anderson - "Grand Budapest Hotel"

Oglądając "Grand Budapest Hotel" od razu można zauważyć ile inwencji twórczej, zapału i pracy poświęcił mu Wes Anderson. Każdy detal, dialogi czy ruchy aktorów to jego zamysł. Wystarczy pooglądać "making off-y" filmu i przekonać się, że Wes naprawdę włożył całego siebie w jego obraz.

AKTOR:
Eddie Redmayne - "Teoria wszystkiego"

Michael Keaton owszem, zagrał rewelacyjnie i w ogóle, jednak według mnie statuetka należy się  Eddiemu Redmayne'owi za wspaniałą kreację Stephena Hawkinga. Wcale nie jest tak łatwo zagrać osobę unieruchomioną od stóp do głów.

AKTORKA:
Julianne Moore - "Still Alice"

W tej kategorii panuje niestety u mnie wielka niewiadoma ponieważ nie widziałem, aż trzech produkcji z nominowanymi aktorkami. Jest mi z tego powodu strasznie głupio no, ale niestety zabrakło czasu. Julianne Moore to sensowna kandydatka.

AKTOR DRUGOPLANOWY:
J.K. Simmons – "Whiplash"

J.K. Simmons to murowany zdobywca statuetki. Rewelacyjna rola w "Whiplash". Trzeba zobaczyć, aby się przekonać.

AKTORKA DRUGOPLANOWA:
Meryl Streep - "Tajemnice lasu"

Nie widziałem Patricii Arquette i Laury Dern więc z obecnych kandydatek typuję Meryl Streep. Fenomenalna praca w "Tajemnicach lasu".

SCENARIUSZ ORYGINALNY:
Wes Anderson - "Grand Budapest Hotel"

Jak już wcześniej wspominałem rewelacja!

SCENARIUSZ ADAPTOWANY:
Damien Chazelle – "Whiplash"

"Whiplash" i jego scenariusz powinni bez problemu otrzymać nagrodę. Mam nadzieję...

FILM NIEANGLOJĘZYCZNY:
"Ida"

To był najprostszy wybór na świecie. Oczywiście kibicuję Polsce!

ANIMACJA:
"Wielka szóstka"

"Jak wytresować smoka 2" było naprawdę świetną animacją, jednak według mnie jedynka była lepsza. Poza tym "Wielka szóstka" o wiele bardziej mnie urzekła.

DOKUMENT:

Ta kategoria jest dla mnie całkiem obca. Niestety :(

ZDJĘCIA:
"Birdman"

MONTAŻ:
"Whiplash"

Montaż w "Whiplash" jest rzeczą naprawdę rewelacyjną. Człowiek/zespół odpowiedzialny za to wykonał kawał dobrej roboty.

EFEKTY SPECJALNE:
"Interstellar"

No cóż. Efekty w "Interstellar" najbardziej mnie urzekły, aczkolwiek mam świadomość, że "Ewolucja Planety Małp" ma Oscara prawie w kieszeni.

MUZYKA:
Alexandre Desplat - "Grand Budapest Hotel"

Skoro wszystko w najnowszym filmie Wesa Anderson'a jest rewelacyjne to muzyka także.

PIOSENKA:
"I'm Not Gonna Miss You" - "Glen Campbell...I'll Be Me"


Ta piosenka jako jedyna urzekła mnie dostatecznie.

MONTAŻ DŹWIĘKU:
"Snajper"

DŹWIĘK:
"Whiplash"

SCENOGRAFIA:
"Grand Budapest Hotel"

:)

KOSTIUMY:
"Tajemnice lasu"


CHARAKTERYZACJA:
"Grand Budapest Hotel"

KRÓTKOMETRAŻOWY DOKUMENT:
"Joanna"
"Nasza klątwa"

Niestety nie udało mi się zobaczyć żadnego z nich, ale trzymam kciuki za którąś z Polskich produkcji.

FILM KRÓTKOMETRAŻOWY:

Ta kategoria jest dla mnie całkiem obca. Niestety :(

KRÓTKOMETRAŻOWA ANIMACJA:
"Uczta"

Tylko "Ucztę" widziałem dlatego też tylko na nią głosuję.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz